روشهای نگهداری صحیح برای افزایش طول عمر لپ تاپ

- مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.

-زیاد روی تاچ پد فشار نیاورید . فشار بیش از حد باعث کاهش حساسیت و خرابی آن خواهد شد .

- درب درایوDVD، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمناً توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.

-لنز یا Optic درایوها بسیار حساس می باشد. فراموش نکنید که این لنزها برای خواندن CD و DVD های استاندارد طراحی شده است. بنابراین اصراری در خواندن هر گونه DVD/CD که به صورت غیر استاندارد و روی CD و DVD های خام نامرغوب کپی شده، نداشته باشید. ضمناً اگر از لپ تاپ خود برای رایت استفاده می کنید، دقت داشته باشید که فرآیند کپی کردن نباید به صورت پیاپی و در دفعات زیاد انجام شود. حتماً بین هر بار کپی کردن، به لپ تاپ خود زمان استراحت بدهید.

- بهتراست چنانچه از یک CD یا DVD خاص به صورت طولانی و تکراری استفاده میکنید (مثلاً گوش کردن به یک CD موسیقی)، آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید. در این صورت درایو شما در کوتاه مدت مستهلک نخواهد شد.

- صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور تمیز کردن یا لکه زدایی آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و …) به روی صفحه آن نپاشید.

- هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.

- دستگاه را بر روی سطوح پرزدار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.

- بهتراست دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.برای خنک کردن دستگاه بهتر است از کول پد استفاده نمایید .

- هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.

-توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باتری به زیر 10% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتماً آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود. بدینوسیله فشار کمتری در حین عملیات شارژ، به باتری وارد می شود.

- اگر مدت زمان زیادی قرار است که لپ تاپ، در جایی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه می شود که باتری آن در حالتی که به میزان حداقل 1/3 (یک سوم) شارژ داشته باشد، از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای 0 تا 30+ درجه سانتی گراد، خارج از لپ تاپ، نگهداری شود.